top of page

Cum sa va alegeti liceul?

Se apropie ziua in care trebuie sa inmanati foaia cu lista de licee. Imi aduc aminte cand m-am dus sa o completez pe a mea. Desi o pregatisem super mult, tot aveam emotii cand le scriam pentru ultima oara pe foaia oficiala. Scriam un liceu, dupa luam o pauza si ma gandeam. La un singur liceu nu am stat sa ma gandesc si acesta a fost prima mea optiune. A fost Cosbuc! Ma declar o COSBUCISTA mandra si fericita! Un liceu superb, care m-a invatat multe si care mi-a dat curajul sa va scriu aceste articole. Nu eram sigura daca voi intra in Cosbuc, asa ca trebuia sa am grija cu ce imi voi continua lista. Asadar, am facut acest articol ca sa va daruiesc cateva sfaturi!

O sa incep cu mine. Sa fiu sincera, prin clasa a-7-a am inceput sa spun ca vreau in Cosbuc. De ce? Sincer, nu stiu exact. Nu cunosteam pe nimeni in acest liceu si nici nu stiam multe despre el. Pot spune ca a fost un feeling. Dar viitorul meu nu se putea baza doar pe un feeling, nu? Asa ca tot ce am facut a fost sa imi urmez inima. Inima imi spunea Cosbuc, atunci asa am facut! Nu va pot da un sfat mai bun decat sa va urmati inima! Acum, dupa un an, va pot enumera mii de motive pentru care v-as spune sa alegeti Cosbuc. Asadar, daca aveti intrebari, puteti oricand sa mi le adresati.

 

Am discutat cu mai multi prieteni si i-am rugat sa imi spuna experienta prin care au trecut cand a fost momentul sa isi aleaga liceul. Deci, sa incepem:

Teodora ( C.N.B. George Cosbuc)- " Sincera sa fiu, mi-a fost destul de greu sa aleg un liceu... Adica, logic, toti ziceau lucruri de genul: " du-te in X ca e frumos " sau " du-te in Y ca au profi buni " sau " aaaa, pai, intra in Z daca vrei sa ajungi ceva in viata". Fiecare cu parerea lui si criteriile lui, iar reactia mea era: " ok, pai da, ar fi o idee". Pana cand a trebuit sa completez fisa cu codurile liceelor... Deci cred ca am facut 10 liste diferite. Efectiv le puneam in functie de fel de fel de motive , negandindu-ma la ce vreau eu, ci la ce ziceau ceilalti... un sfat? Nu va ascultati parintii cand zic: " du-te in cutare liceu ca asa e bine". Personal, consider extrem de important sa te gandesti si la tine si, eventual, daca ai posibilitatea, sa si vizitezi liceele pentru a vedea care te atrage. Nu neaparat ca aspect, ci ca atmosfera. Pentru ca acolo unde sunt oameni buni si sociabili se simte imediat. Nu stiu...pentru mine Cosbuc a fost locul in care m-am simtit acceptata si efectiv am simtit ca aici vreau sa imi petrec anii de liceu. Poate pare o telenovela, dar chiar asa a fost :))! Oricum... pana la urma, oriunde ai intra tot vei gasi un motiv sa ZAMBESTI si oameni cu care sa iti petreci timpul liber!"

Bianca (L.T. Nicolae Iorga)- "Pai eu una am ales cu inima, puteam sa intru unde voiam. Am ales Iorga pentru ca asa am simtit. Nu conta media, nici a mea, nici a liceului. M-a atras pur si simplu liceul si nu-mi regret alegerea. Daca sunt doritori de liceu in care se invata bine si e si chill, va recomand Iorga cu toata inima!"

Alexandra (C.N. Spiru Haret)- "Imi aduc aminte ca mi-a fost greu sa-mi aleg un liceu, dar dupa ce am hotarat ca vreau la mate-info, am inceput sa caut licee bune, cu program de dimineata, cu multe activitati extrascolare si asa am ajuns in Spiru. Sunt multumita de alegerea facuta fiindca, pe langa faptul ca se invata bine, am reusit sa ma dezvolt personal, sa ma implic in multe alte activitati si sa cunosc oameni noi. Incearca sa-ti alegi un liceu in care sa poti evolua din toate punctele de vedere si cu un program care sa ti se potrivească. Mult succes in continuare si sper sa ai 4 ani de liceu minunati!"

bottom of page